Over ons

In 1989 richtte de tegenwoordige directeur samen met een tweetal partners het bedrijf op. Van meet af aan werd gewerkt in de overslag van diverse goederen.

In de beginjaren was het werkterrein voornamelijk in het havengebied van Amsterdam, waar met personeel van het stuwadoorsbedrijf werd gewerkt aan het lossen van schepen met cacao en later hout.

Deze ladingen werden vanuit de schepen die de lading aanvoerden via lossing op de kade in de achterliggende loodsen opgeslagen. Hierdoor ontstond een steeds groeiende ervaring binnen het bedrijf hoe goederen in zulke trajecten het meest zorgvuldig en efficiënt konden worden behandeld.

In 1993 werd in Franeker een eerste locatie met een opslagloods met kantoor gebouwd, van waaruit de werkzaamheden werden verricht en een aanvang werd genomen met de opslag van goederen voor klanten die daaraan behoefte hadden.
Zo werd uiteindelijk ook ervaring opgebouwd om opslag in eigen beheer te verzorgen en werd dit een steeds belangrijker onderdeel van de werkzaamheden.

In 2002 verhuisde het bedrijf van Franeker naar de havenstad Harlingen waar aan de Edisonstraat een nieuwer en ruimer bedrijfscomplex in gebruik werd genomen. De mogelijkheden van vestiging in een havenstad met activiteiten op het gebied van zeeschepen en ook de mogelijkheid om containervervoer via de haven op te pakken waren aantrekkelijk.

De activiteiten vanuit deze nieuwe locatie, gevoegd bij de nog steeds bestaande werkzaamheden in het westen van het land gaven het bedrijf zoveel extra activiteiten dat er na verloop van tijd werd gezocht naar uitbreiding van de beschikbare loods ruimte.

In 2008 werd deze ruimte werd gevonden op een steenworp afstand van de bestaande locatie en dat resulteerde in een verhuizing in dat jaar naar een pand met meer dan 2 keer de opslagruimte dan de tot dan toe in gebruik zijnde locatie. Deze ruimte was tevens geschikt voor de opslag van goederen in de food sector. Aan dergelijke opslag worden hoge eisen gesteld aan de beschikbare loods ruimte.

De op handen zijnde verdubbeling van deze loods ruimte in 2019 geeft wel aan dat er volop gebruik gemaakt wordt van de opslagmogelijkheden door de klanten van Jongema Logistiek.

Het gebruik van de verruimde opslagmogelijkheden van Jongema Logistiek zorgde tevens voor de ontwikkeling van de nieuwste tak van activiteiten binnen het bedrijf, nl. het vervoer in eigen beheer voor de reeds bestaande activiteiten.

Steeds meer maken de klanten van Jongema Logistiek gebruik van deze diensten. Inmiddels staat een moderne vloot van trucks en getrokken materiaal ter beschikking die voor transport ten behoeve van de klanten ingezet kan worden.  

Onze faciliteiten:

  • Electrische Heftrucks.
  • Laad en losdocks.
  • Folie apparaten.
  • Stempel machine.
  • Label printer incl. computer programma voor elk gewenst label.
  • Track en trace systeem.
  • 10.000 m2 loodsruimte
Onze voordelen:
  • Vlak bij een haven terminal, vanaf deze terminal vaart er dagelijks een barge naar Amsterdam en Rotterdam.
  • 50 Minuten van Amsterdam.
  • Eigen transport.

Vraag een offerte aan

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen?
Direct contact opnemen
Realisatie: Van der Wal Media

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.

Privacy Settings saved!
Privacy-instellingen

Wanneer u onze website bezoekt, kan het zijn dat er informatie wordt verzameld in de vorm van cookies. Pas hier uw voorkeuren aan.


We volgen geanonimiseerde gebruikersinformatie om onze website te verbeteren.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Decline all Services
Accept all Services